-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17151 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا دعوت پيامبر اسلام « ص » در آغاز بعثت عمومي نبود ؟
همه پيشرفت ها؛ از جمله پيشرفتهاي علمي ، صنعتي ، سياسي و فرهنگي بتدريج صورت مي گيرد « پله پله رفت بايد سوي بام » تبليغ دين و ابلاغ رسالت نيز از اين امر مستثني نيست . بايد از افراد كم شروع كرد؛ ياراني فراهم كرد و آنگاه دعوت را با ياران فراهم آمده در دايره بزرگتري مطرح نمود . سيره رسول الله « ص » در ابلاغ دين براي مردم ، كه سيره اي عقلايي نيز هست ، بر همين اساس بوده است . دعوت آن حضرت ابتداء در ميان بستگان نزديك : « و انذر عشيرتك الاقربين؛ خويشاوندان نزديك خود را انذار كن . »
{P - سوره شعراء ، آيه 214. P}
و پس از سه سال به صورت دعوت عمومي « فاصدع بماتؤمروا عرض عن المشركين انا كفيناك المستهزئين؛ آنچه را كه به آن مأمور هستي آشكار كن و از مشركان كناره بگير ، كه ما تو{P - سوره والفجر ، آيه 94 . P}
را از شر دشمنان حفظ مي نماييم » . و در مرحله بعد در سرزمين حجاز و آنگاه دعوت سران حكومتهاي جهان و در سطح جهاني بوده است .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.